Симуляційні методики увійшли в систему медичної освіти, стали
невід'ємною та обов’язковою частиною підготовки кадрів та довели
свою ефективність. Практичні навички клінічної роботи і застосування
їх на реальних пацієнтах студенти здобувають в спеціальних центрах,
обладнаних високотехнологічними тренажерами і комп'ютеризованими
манекенами, що дозволяють моделювати клінічні ситуації і відточувати
майстерність виконання низки медичних маніпуляцій, особливо при
невідкладних станах.
Приміщення центру мають бути пристосованими до того, що
формати подачі знань постійно змінюються і включають сценарії
моделювання в повноцінних умовах «жив» середовищ, лекції, малі та
великі групові обговорення, а також практичні вправи з зворотним
зв'язком.
Основними перевагами використання симуляційного центру для
навчання студентів-медиків є:
- безпека: використання навичок в симуляційному центрі змушує
студентів відчувати себе в безпеці, їм не потрібно турбуватися про
те, що помилка може заподіяти біль або шкоди реальному пацієнту;
- співробітництво: змінивши ролі в симуляції, студенти розвивають
командну роботу зі своїми колегами;
- впевненість: багаторазове використання імітаційного моделювання
підвищує впевненість студентів, відпрацювання всіх алгоритмів,
відсутність стресу, що надалі полегшує їх роботу з реальним
пацієнтом;
- ефективний зворотний зв'язок: викладачі та інструктори мають
змогу налаштовувати симуляції, оскаржувати рішення і дії студентів
під час симуляцій і давати зворотний зв'язок після цього, а студенти
в свою чергу відчувають, що вони ефективно відпрацьовують
професійні навички.
Актуальність для впровадження в Україні:
1. Студенти медичних університетів. Закріплення теоретичних
знань та їх відпрацювання перед клінічною практикою.
2. Післядипломна освіта та підвищення кваліфікації лікарів. Діюча
реформа системи охорони здоров’я України передбачає реорганізацію надання екстреної медичної допомоги, в рамках
якої діючі лікарні будуть реорганізовані в Лікарні інтенсивного
лікування 1 та 2 рівнів з обов’язковою організацією Відділення
екстреної медичної допомоги. Постає питання формування штату
відповідних фахівців відділення та проходження відповідного
навчання.